Elins konstaterande från lägret

  • Nio mil är långt. Det kommer krävas en hel del träning och skidvana för att klara av det. Framför allt kommer det krävas mental styrka för att orka hålla på så länge. Men vi har varandra, så vi får peppa ordentligt.
  • Jag ska inte valla mina skidor själv till vasaloppet, om jag nu ska göra det måste någon lära mig hur man gör. Min valla insats det här lägret har inte varit den bästa.
  • Skidåkning är kul! Tänk dig ett par minusgrader, fina spår, en sol som håller på att gå upp över fjället och ett gäng fina vänner. Livet!
  • När jag åker vasaloppet ska jag göra det utan träningsvärk i armar och ljumskar.
Nu har vi klarat av en till dag med två träningspass. Vi var ute på varsitt lite längre pass på förmiddagen. Amanda samlar fler skidtimmar än mig nu, när jag körde ett kortare pass på eftermiddagen. Imorgon åker vi hem, men första ska vi hinna med ett pass på morgonen. Det är nog bra att lägret är slut imorgon, vi börjar bli rätt slitna nu. Nu ska vi hem och vila några dagar och sen hoppas vi att det finns snö hemma så vi kan fortsätta med skidåkningen där.
Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0