Kolhydratuppladdning

Jag kommer från igår och fram till lördag, testa på kolhydratuppladdning. Elin kommer inte göra det, sen får vi se vilken effekt det hade och om det har gjort någon skillnad mot mig jämfört med Elin.
.
Uppladdningen går till så här:
På onsdag, torsdag och fredag kommer jag dricka 2 påsar av Vitargo carboloader som blandas ut med ca 1l vatten per påse. På lördagen kommer jag sedan dricka 1 påse och sen är det bara att hoppas på att det har någon positiv effekt.
.
Mina iaktagelser så här långt:
Pulvret smakar svagt av apelsin, ungefär som vanlig sportdryck. Annars har jag mest märkt att man blir väldigt kissnödig. Vilket kanske inte är så konstigt när man häver i sig två liter vatten.
.
Resultatet får ni i dagarna efter Vasaloppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0